Ensemble bestaande uit auberginekleurige, lange vest zonder mouwen, grijze, leren joggingbroek en geel lang T-shirt

Doorzoek de website met tags
Maker
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2012.0019
Modemuseum Hasselt
1999/1999

De Kinetic-Youthcollectie werd in de openlucht gepresenteerd, vóór de enorme, bolvormige IMAX-bioscoop La Géode in het Parc de La Villette. Tijdens de show werd de collectie opgedeeld in vier delen. Raf Simons haalde inspiratie uit de muziek van David Bowie, uit de grafische elementen van het Bauhaus zoals de geborduurde letter R, uit schoolse turnuniformen en de Rubikskubus met zijn orde versus chaos van kleurcombinaties. Het belangrijkste materiaal uit het vierde deel van zijn collectie is gekleurd leer. Hij combineerde verknipte rock T-shirts met leren joggingbroeken en mouwloze driekwartjassen zoals te zien in dit ensemble van het Modemuseum. Auberginekleurige, lange vest waarvan de mouwen zijn uitgeknipt. Lange reverskraag met opgeknipte reverspunten. Sluiting met één knoop en knoopsgat. Schuine onderarmstukken met een zak in naad. In de rug een middenrugnaad met een lange split.Twee gebiesde binnenzakken. De vest is gedubbeld met een zwarte voering. Geel, lang T-shirt met diep uitgeknipte mouwen. Ronde halsuitsnijding. Boord en armuitsnede zijn niet afgewerkt. Grijze, leren joggingbroek. Brede rechte pijpen met een naad ter hoogte van de knie. Een 4-dubbele elastiek in de lenden. Zij-en tussenbeennaad zijn met een stiksel afgestikt. De zoom is niet afgewerkt.