Ensemble bestaande uit grijze cape met kap en zwarte skinny broek

Doorzoek de website met tags
Maker
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2012.0037
Modemuseum Hasselt
2006/2007

De modeshow voor de herfst-/wintercollectie 2006-07 werd gehouden op de bovenste verdieping van de Grande Arche de la Défense in Parijs. De show opende met een reeks zware gebreide truien en evolueerde zo naar de belangrijkste focus van de collectie: de mantels. Net zoals de rest van de collectie karakteriseren ze zich door het gebruik van donkere kleuren zoals marineblauw en zwart alsook van innovatieve materialen en technieken. Illustratief hiervoor is de kap van deze grijze wollen mantel van het Modemuseum, die openwaaiert zoals de kap van een kinderwagen. Grijze mantel met kap. De kap heeft een harmonica-effect met zilverkleurige tussenstukken. Raglanmouwen met aan de pols een klep met knoop en knoopsgat. Een blinde sluiting met knopen en knoopsgaten die doorloopt tot in de kap. Twee schuine strookzakken die sluiten met knoop en knoopsgat. MR-naad met lange mantelsplit. Zwarte satijnen binnenvoering en binnenzak. Zwarte lange broek met schuine steekzakken. Lendenband die sluit met knoop en knoopsgat, een ritssluiting en in het rechterrugpand een smalle strookzak. De pijpen versmallen naar onder toe en hebben een afgerond inzetstuk. Het inzetstuk bestaat uit verschillende smalle stroken skai op een elastische ondergrond. De lendenband is gedubbeld met een zwarte katoenen versteviging met in het midden een witte strook waarin 'Raf Simons' is geborduurd.