Ensemble bestaande uit overhemd, sous-pull en lange broek

Doorzoek de website met tags
Maker
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2014.0007
Modemuseum Hasselt
2013/2014

Raf Simons' herfst-/wintercollectie 2013-14 heeft als uitgangspunt de moderne dandy en kenmerkt zich door een diversiteit aan invloeden. Cruciaal is de figuur van David Bowie - zoals in dit silhouet van het Modemuseum -, maar ook de jaren zeventig en figuratieve elementen zoals het vraagtekenhoofd, de gelaarsde kat, roadrunner en andere. Raf Simons raakte gefascineerd door de psychologie achter deze cartoonfiguren. De algemene sfeer van de collectie is eerder opgewekt en romantisch met veel kleur en speelse details. Cacaokleurig overhemd met rechtopstaande kraag en aangeknipte bindlinten. De bindlinten verbreden naar onder. Twee grote opgestikte zakken met klep. De klep sluit met knoop en knoopsgat. Een smal horizontaal platstuk in de rug met op de schouders epauletten met knoop en knoopsgat. Lange mouwen met kapelsplit en mouwboorden. Blauwe dikke sous-pull, aan de binnenkant donkergrijs. Rolkraag met een geborduurde letter R. Lange mouwen met boord. Zwarte lange broek met rechte pijpen en omslag aan de boord. Lendenband met vrij grote overslag die sluit met haak en oog. riemlussen. Overslag en ritssluiting. Schuine steekzakken. Twee horizontale achterzakken met fijne biezen.