Jak van bedrukt katoen

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
schenking 1984-04-01

Jakje van bedrukte katoen, beige met klein bloempatroon. Het jakje heeft een hoge taille en een klein schootje. Een wijde, ronde kraag, sluiting middenvoor, smockwerk op de schouders. Lange mouwen met een fijn aangerimpelde kop, met manchet. Netjes genaaid met de hand. Dit jakje is waarschijnlijk een onderdeel geweest van een japon. Deze burgerjapon was in de mode Gemaakt van bedrukte katoen, beige met klein bloempatroon. Het jakje heeft een hoge taille en een klein schootje. Een wijde, ronde kraag, sluiting middenvoor, smockwerk op de schouders, de plooien lopen schuin naar middenvoor in de taille. Lange mouwen met een fijn aangerimpelde kop, met manchet. Netjes genaaid met de hand. Dit jakje is waarschijnlijk een onderdeel geweest van een japon. Deze burgerjapon was in de mode (wit was de modekleur voor deftige dames), maar was niet van een echt deftige mevrouw. De vrouw was redelijk gemiddeld maar niet een echte dame.