Wikkelkleding voor mannen gedragen bij officiële gelegenheden

voor 1964
Ghana

Het veelkleurig geblokte doek heeft in sommige blokjes ingeweven vogelmotieven, kip en parelhoen. Vervaardiging De doek bestaat uit 19 smalle (9,2 cm) banen die met de hand aan elkaar zijn gezet. Het grondpatroon van de banen is een lengtestreep in blauw, zwart, geel, rood en groen. Door middel van afwijkend gekleurde inslagdraden over meerdere kettingdraden heengelegd (ribsbinding) zijn blokjes gevormd. Bovendien zijn de banen versprongen aan elkaar gezet. De dierfiguren staan haaks op de kettingdraden. De banen worden door mannen geweven op een horizontaal trappergetouw (zie literatuur: Lamp, 1975 en Picton en Mack, 1979). De doek is voorzien van een klein rolzoompje.