Haakwerk, vier- zes- en achthoek gemaakt door Katrina Rood

1912 - 1917
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
schenking 1997-07-23

Deze haakoefeningen vormen een onderdeel van een groter werkstuk, dat Katrina Rood vervaardigde bij het pensionaat St. Joseph in Bodegraven. De oefeningen bestaan uit twee vierkanten, een achthoek en een zeshoek. De oefeningen bestaan uit twee vierkanten, een achthoek en een zeshoek genaaid op blauw papier. Haakwerk, eenvoudige vormen van toerverbinding Bovenkarspel, Katrina Rood (1902 - 1997), 1912 - 1915 katoen op papier Vijf verschillende oefeningen voor eenvoudige haakwerkjes. Deze haakwerkjes zijn onderdeel van een groter werkstuk, dat Katrina Rood vervaardigde bij het pensionaat St. Joseph in Bodegraven.