Borsik voor het kind in het pak, Marken

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1960 - 1970
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1985-01-01

Borsik voor een jongen vanaf 1 jaar oud. De borsik is gemaakt van rode kunstzijde met een patroon van kleine gouden bloemetjes. De hals is afgewerkt met rood-wit langet en de polsen, rugpand en slippen met geel wollen koor. De borsik is gevoerd met witte katoen. Deze borsik is gedragen in de winter. Rode stof bestrooid met kleine gouden bloemetjes, geel wollen koor langs mouwen en rugpand, grijze zelfkant van de stof aan andere rugpand, rood-wit langet langs ronde hals, gevoerd met witte katoen, zijnaden naar achteren geplaatst, haken en ogen, voor in de winter.