publieksinterview Christiaan Houtenbos Centraal Museum

mrt '16 27
Evenement
Centraal Museum

Publiek krijgt de kans vragen te stellen aan de wereldberoemde haarstylist

Zondagmiddag 27 maart is de wereldberoemde haarstylist Christiaan Houtenbos te gast in het Centraal Museum. In het kader van de tentoonstelling HAAR! Menselijk haar in mode en kunst gaat museumdirecteur Edwin Jacobs met Houtenbos in gesprek over haar als kunst, haar als materiaal om te creëren, en zijn carrière.

Het publiek krijgt de kans de beroemde haarstylist te ontmoeten en vragen te stellen. Voor haarstylisten, modeliefhebbers en kunstenaars is de middag hét moment om de beroemde Houtenbos persoonlijk te ontmoeten. Het evenement is voor publiek gratis toegankelijk met een geldig museumkaartje.

Van kappersjongen naar internationaal succes

De Nederlandse Christiaan Houtenbos is al bijna veertig jaar één van de meest gevraagde haarstylisten ter wereld. Zijn carrière begon als twaalfjarige jongen in de kapperszaak van zijn vader. Sindsdien heeft hij vele iconische kapsels gecreëerd, zoals de blockhead van zangeres Grace Jones. Typerend aan Christiaan’s werkwijze is dat hij haar als een materiaal met een eigen wil beschouwd. Volgens hem is haar niet te manipuleren.

In de tentoonstelling HAAR! brengt het museum een ode aan hem. Voor het eerst geeft Christiaan toegang tot zijn omvangrijke privé-archief. Uit ruim 150.000 digitale foto’s, honderden krantenknipsels, videomateriaal en talloze sigarenkistjes vol met polaroids heeft het museum een selectie gemaakt.

Tijd: 15.00 t/m 16.00 uur

Kosten: gratis (excl. entree museum)

Locatie: Centraal Museum

Reserveren mogelijk: +31 (0)30-2362353, dinsdag t/m zondag 11.00-17.00 uur of [email protected]