Hollandse meesters op de catwalk

jan '17 22
Lezing
Haags Historisch Museum

Het Haags Historisch Museum houdt 22 januari een lezing om onze hedendaagse ideeën over mode in een historisch perspectief te zetten.

De Haagse schilder Jan van Ravesteyn schilderde in de 17de eeuw zeer gedetailleerde portretten, waarbij de kledingstukken prachtig tot hun recht komen. Deze rijke lieden droegen de meest eigentijdse en modieuze kleding; streetstyle fotografie is er niets bij.

Kunsthistorica Saskia Kuus geeft uitleg bij zijn werk tijdens de lezing 'Mode uit de Gouden Eeuw: nog altijd actueel' en styliste en modejournalist Xaviera Aubri legt het verband met de hedendaagse collecties op de catwalks. Zo zal blijken dat de Nederlandse meester behoorlijk invloed heeft op creaties van labels als Versace, Alexander McQueen en Dolce & Gabbana.

Zie Haags Historisch Museum