Modemuze@OBA-collectie & -events

14 juni 2017

Klik hier voor de Modemuze@OBA-collectie & klik hier voor de Modemuze@OBA-events

Ter inspiratie, ter informatie, om te genieten en om je te stimuleren zelf aan de slag te gaan is Modemuze tussen 17 maart en 2 juli te gast in de OBA.

Een tentoonstelling mét een uitgebreid evenementenprogramma. Maak kennis met Modemuze en bezoek tijdens de tentoonstelling een Academy-lezing, Meet Up of een ander event.

Modemuze@OBA-collectie

De tentoonstelling brengt bijzondere kostuums en accessoires uit het hele land samen in Amsterdam. Twaalf Nederlandse musea openden hun depots en presenteren zowel historische kleding als hedendaagse outfits van jonge ontwerpers. Ga naar Modemuze@OBA-collectie voor meer informatie over de objecten in de tentoonstelling.

Modemuze@OBA-events

Gedurende de tentoonstelling zullen er verschillende events plaatsvinden, waarbij modekennis en -inspiratie binnen de Modemuze-community centraal staan.

Modemuze Academy: conservatoren van verschillende musea nemen de modegeschiedenis onder de loep. Laat je inspireren door de modegevoeligheid van het Friese kostuum door Gieneke Arnolli (Fries Museum, Leeuwarden), of leer meer over kostuumhistorisch onderzoek van conservator Bianca du Mortier (Rijksmuseum, Amsterdam).

Modemuze Meet Up: hou je van streekdracht, herenschoenen of vintage? Of wil je meer weten over historische patronen? Ga tijdens de Meet Ups in gesprek met experts uit het Modemuze-netwerk.

Open depotbezoeken: na het succes van de vorige open depots opnieuw een serie bijzondere depotbezoeken (tickets beperkt beschikbaar): bekijk eeuwenoude modecollecties van dichtbij onder begeleiding van modeconservatoren.

Ga naar Modemuze@OBA-events voor het programma en tickets. Hou de website van Modemuze in de gaten voor updates en het laatste nieuws of volg ons op Facebook.

Categorie: