Judith Clark over ‘The Vulgar: Fashion Redefined’

dec '17 12
Modemuseum Hasselt
20:00 - 21:00

Modemuseum Hasselt (MMH) en Universiteit Hasselt organiseren een lezing over museologie en tentoonstellingspraktijk, met focus op de intrigerende tentoonstelling ‘The Vulgar: Fashion Redefined’ die momenteel loopt in MMH.

Curator van de tentoonstelling, Judith Clark, zal het hebben over haar methodologie en inspiratie bij het samenstellen van inhoud en scenografie. Clarks aanpak stelt klassieke vormen van presentatie in vraag, en daagt de conventionele manier van het tentoonstellen en interpreteren van kledij uit.

Judith Clark, opgeleid als architect, is een absolute autoriteit op het gebied van modetentoonstellingen. Ze is professor mode en museologie aan London College of Fashion, University of the Arts in Londen. Clark cureerde verschillende geprezen tentoonstellingen zoals ‘Spectres, When Fashion Turns Back’ (V&A, 2005), ‘Anna Piaggi. Fashionology’ (V&A, 2006, Chloé: Attitudes (Palais de Tokyo, Paris, 2012), de openingstentoonstelling van La Galerie, Louis Vuitton in Asnières, en recent ‘Femininities: Guy Bourdin’ voor modehuis Chloé in Parijs. Clark publiceerde in 2014 het boek ‘Exhibiting Fashion: Before and After 1971’.

Een absolute buitenkans om inzicht te krijgen in de denk- en werkwijze van een internationale topcurator. Na de lezing is er ruimte om vragen te stellen.  De expo is nog te bezoeken tot en met 14 januari 2018.

Inschrijven via [email protected]

Datum: 21 november 2017

Uur: 20.00u

Inkom: gratis