Meld je aan of log in voor jouw persoonlijke Modemuze-site
In 2014 bezocht Tom van Deijnen, bekend als Tom of Holland, het depot van het Fries Museum in Leeuwarden. Op zijn blog schrijft Tom over brei- en stopwerk dat hij toepast in eigen ontwerpen. Tijdens dit bezoek kon hij voor het eerst de objecten in het echt bekijken.
In het depot van Museum TwenteWelle in Enschede is een paar kousen te vinden die duidelijk meer dan eens hersteld zijn.
In deze nieuwe fashionmatch van Roberto staat de harembroek centaal. Zo’n honderd jaar geleden in West-Europa nog een absolute sensatie. Daarna ontwikkelde dit flamboyante kledingstuk zich van haute couture tot gefliefde yoga-broek.
In de huidige maatschappij waarin kopen en weggooien de norm is geworden neemt Judith van Hilten ons mee in de gedachte dat we waarde moeten gaan inzien van het vergankelijke. Iets dat gebruikt wordt laat sporen van leven achter en geeft het kledingstuk juist karakter.
Hoe komt het dat haarkunstwerken de toeschouwer tegelijkertijd kunnen verwarren, fascineren, confronteren of zelfs laten walgen?
Graag stel ik jullie voor aan Emma Hart, de latere Lady Hamilton (1765-1815). Het leven van Emma kent vele spannende facetten die de moeite van het vertellen waard zijn, maar ik wil haar nu vooral aan jullie voorstellen als mode trendsetter...
Het Folklor Dansemble Amersfoort (FDA) is een volksdansgroep die optredens verzorgt in binnen en buitenland.
Het is dit jaar 50 jaar geleden dat Hans Kemmink en Puck Kroon elkaar in Rotterdam ontmoeten. Als merk was Puck & Hans dertig jaar lang een succes. Volgens het Amsterdam Museum tijd om het werk van de ontwerpers in een tentoonstelling te eren.
David Bowie kleurde de jaren 70 en 80 met bekende karakters als Ziggy Stardust en Alladin Sane, maar creëerde ook met zijn minder bekende looks een imago waarmee hij haarfijn een Zeitgeist wist uit te drukken. Bij uitstek zijn kostuums, haar en make-up hebben nog jarenlange invloed gehad, zowel in high fashion als mainstream mode.