De tentoonstelling Mode bij Van Loon laat zien hoe de familie Van Loon door de jaren heen omging met trends en stijl. Aan de hand van portretten uit de eigen collectie dook kostuumhistorica Rosalie Sloof het archief in om onderzoek te doen naar de modecollectie van de familie. Gedurende haar zoektocht heeft zij veel bijzondere objecten kunnen ontdekken, onderzoeken en reconstrueren waardoor deze nu weer in volle glorie getoond kunnen worden in de ruimtes waar zij ooit gedragen zijn.
Tegenwoordig is er in haast elk kledingstuk wel een etiket verwerkt, maar dat is niet altijd zo geweest. Tot ver in de twintigste eeuw waren labels niet gebruikelijk, en is het voor musea moeilijk om te bepalen wat de herkomst van hun objecten zijn.
In de Koninklijke garderobekasten van koningin-moeder Emma (1858-1934), koningin Wilhelmina (1880-1962) en prinses Juliana (1909-2004), hingen meerdere kledingstukken van Premet. Deze japon behoorde toe aan koningin-moeder Emma
De vrouwen op de affiches van Alphone Mucha werden veelal afgebeeld in losvallende gewaden die weinig met de destijd populaire Parijse mode te maken hadden. De Parijse mode was traditioneler, maar ontwikkelde zich zeker in Mucha's tijd in sneltreinvaart.