Zwarte rijbroek met wit borduurwerk en leren banden

voor 1972
Turkije

De broek werd gebruikt als rijbroek. Hij werd door mannen gedragen. Vervaardiging De rijbroek heeft pijpen die over de knie vallen. De broek is gemaakt van drie panden, twee rijpanden en een kruispand, dat van achteren naar voren loopt. Langs de onderrand van de pijpen zit een boord van leer. Op de knieen is wat extra ruimte in de stof gebracht. Hierop is een leren versteviging genaaid. Ook de tailleboord is van leer. De broek is over de gehele oppervlakte geborduurd met witte katoen. De hiervoor gebruikte steek is de kettingsteek (I)