Zwarte mouwen, zware rouw

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1900 - 1950
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1995-05-01

Zwarte mouwen gemaakt van blauw-wit gestreepte katoen met een lijfje van witte flanel. Het rechter voorpand is voorzien van de initialen N.C.M. in rode kruissteek. De polsen zijn afgezet met blauw-wit langet. De mouwen zijn gevoerd met witte katoen. Deze mouwen werden gedragen bij de zware rouw. Wit flanellen lijfje, met blauw/wit gestreepte mouwen. Ook rond de armsgaten op het lijfje een rechthoekig opzetsel van blauw/wit. Zwart/wit leget aan de mouwen. Sluit met 3 koperen haken en ogen.. Op rechter voorpand NCM in rode kruissteek. Mouwen gevoerd met witte katoen. Geheel met de hand genaaid. Zware rouw.