Zwarte mouwen, zware rouw

Doorzoek de website met tags
onbekend
020890
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1940 - 1980
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1987-03-11

Zwarte mouwen gemaakt van blauw-wit gestreepte katoen met een lijfje van wit flanel. Het halsje is afgewerkt met wit keperband. De polsen zijn afgezet met zwart-wit langet. Het jak is gedragen voor in de zware rouw, want er is weinig wit in de mouwen verwerkt. Wit flanellen lijfje, voorpanden doorlopend naar de rugzijde, rugpand langer, halsje afgewerkt met wit keperband, de mouwen en rondom de armsgaten blauw-wit gestreepte katoen, polsen afgezet met zwart-wit langet, voor in zware rouw (weinig wit in de mouwen), sluiting middenvoor dmv. haken en ogen.