Zwarte mouwen, zware rouw

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1980 - 1995
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1995-04-24

Mouwen gemaakt van zwart-wit gestreepte katoen met een lijfje van wit molton. Op het rechter voorpand de initialen M.I. van de draagster Maritje Jaaps. De hals is afgewerkt met wit band en de polsen met zwart langet met een wit motiefje. Deze mouwen zijn vanwege hun kleurstelling gedragen bij de zware rouw. Lijfje van witte molton, voorpanden lopen door naar rugzijde, rugpand langer, mouwen van zwarte katoen met witte strepen, zware rouw, onderzijde mouwen en mouwsplit afgezet met zwart band met wit motiefje, mouwen gevoerd met witte katoen, op rechter voorpand initialen M.I.