Zwarte mouwen, zware rouw

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1950 - 1980
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 2004-03-20

Mouwen gemaakt van wit flanel en zwart-wit gestreepte katoen. De polsen zijn afgezet met zwart-wit langet. Het jak is gevoerd met ongebleekte katoen. Deze mouwen zijn vanwege hun kleurstelling gedragen bij de rouw. Wit flanellen lijfje, voorpanden doorlopend naar rugzijde, rugpand langer, hals afgezet met wit katoenen bandje, de mouwen en langs armsgaten zwart-wit gestreepte katoen, mouwen met zwart-wit langet afgezet, gevoerd met ongebleekte katoen. Splitten in mouwen met elk een haak en twee trensjes.