Zwart suède pump met goudkleurige teen

Maker
Kirkwood, Nicholas
2009.0038
Modemuseum Hasselt
2009-2010
aankoop 2009-04

Deze zwarte suède pumps met goudkleurige opstaande teen en plateauzool zijn een ontwerp van Nicholas Kirkwood. De Brit werkte voor hoedenontwerper Philip Treacy van 1999 tot 2005. Hij volgde een opleiding schoenontwerp en debuteerde in 2005. Sindsdien is hij bekend omwille van zijn architecturale ontwerpen en gebruik van innovatieve materialen. Daarvan getuigt ook de uitgesproken vorm van deze pumps. De plateauzool eindigt in een scherpe punt en de goudkleurige opstaande teen lijkt een masker voor een gekostumeerd bal.