Zwart met ecru gestippelde tweedelige japon

Hirsch & Cie
68929-1-2
Museum Rotterdam
1895/1915
Opschriften
Label tailleband japonlijf: "Hirsch & Cie. Amsterdam" en twee wapens. Zakje japonlijf: "D' ORSAY parfumeur, 17, rue de Paix, Paris, les roses d' orsay". Lusjes rok: "Hirsch & Cie. Amsterdam" en twee wapens.
St. Historisch Kostuummuseum.

Tweedelige japon bestaande uit japonlijf (1) en rok (2). Zwart met ecru gestippelde bovenstukje met lange mouw, befje van zwart kant, voile onder het kant, lijfje gevoerd met katoen en voorzien van baleinen en een zakje met tekst. Zwart met ecru gestippelde rok, korte sleep van achteren. Banen en zoom met witte zijde afgebiesd. Sluiting met haken en ogen aan de achterzijde.