Zwart katoenen mannenhemd versierd met linten

Doorzoek de website met tags
Maker
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2011.0060
Modemuseum Hasselt
2003/2003

De modeshow van deze collectie vond plaats in de parking van station Austerlitz, Parijs. De soundtrack was van Joy Division, Tears For Fears en de Manic Streat Preachers. Met deze collectie tracht Raf Simons de vele gedaanten van consumptie in kaart te brengen. De collectie is opgedragen aan de mixed-media kunstenaar Ashley Bickerton. In zijn werken worden fotografie en schilderkunst vaak geassembleerd met industriële en gevonden voorwerpen. De collectie is opgebouwd uit zwarte en witte silhouetten in innovatieve stoffen. Opbergsystemen voor gadgets en andere consumptieartikelen werden verwerkt in de kledingstukken zoals bij dit zwart katoenen hemd met verschillende zakken en loshangende linten. Zwart katoenen mannenhemd met hemdsblousekraag. Recht model met aan de zijnaden splitten die sluiten met knoop- en knoopsgat. Aan het rechtervoorpand vertrekken vanuit de schouder twee linten waaraan op lendenhoogte een loshangende klepzak hangt. De zak hangt ook met linten aan de zijnaad vast. Onderaan de zak hangen linten met een metalen halfcirkelvormige ring. Op het linkervoorpand een opgestikt lint dat lussen vormt. Afhangende schouder met lange mouwen. Mouwen met polsboord. Aan de rechtermouw aan de bovenkant een opgestikt lint met een metalen halfcirkelvormige ring. Op de mouw een opgestikte lus en twee kleine knopen waarmee het brede lint aan de binnenkant de mouw kan opstroppen aan de buitenkant. Op de linkermouw een kleine opgestikte blaasbalgzak. Een lus en twee kleine knopen waarmee het brede lint aan de binnenkant de mouw kan opstroppen aan de buitenkant. Het voorpand heeft een pat met knoopssluiting. Aan de linkerzijnaad twee linten met twee metalen halfcirkelvormige ringen. Deze worden gebruikt om de linten die vanuit de loshangende zak vertrekken vast te maken. De rug heeft een horizontaal platstuk met daaronder twee plooien. Een brede riem gaat van de linker- naar de rechterzijnaad en sluit met de knopen van de zijsplitten.