Zwart katoenen mannenhemd versierd met linten

Maker
Simons, Raf
2011.0060
Modemuseum Hasselt
aankoop

De modeshow van deze collectie vond plaats in de parking van station Austerlitz, Parijs. De soundtrack was van Joy Division, Tears For Fears en de Manic Streat Preachers. Met deze collectie tracht Raf Simons de vele gedaanten van consumptie in kaart te brengen. De collectie is opgedragen aan de mixed-media kunstenaar Ashley Bickerton. In zijn werken worden fotografie en schilderkunst vaak geassembleerd met industriële en gevonden voorwerpen. De collectie is opgebouwd uit zwarte en witte silhouetten in innovatieve stoffen. Opbergsystemen voor gadgets en andere consumptieartikelen werden verwerkt in de kledingstukken zoals bij dit zwart katoenen hemd met verschillende zakken en loshangende linten.