Zwart herenkostuum met hemd, das en laarzen

Maker
Les Hommes
2012.0071
Modemuseum Hasselt
2008-2009
schenking 2012-06-15

Voor deze collectie haalden Tom Notte en Bart Vandebosch van Les Hommes inspiratie bij de kunstenaarsbeweging rond Otto Dix na de Eerste Wereldoorlog. Tegelijk vonden ze inspiratie in de anarchistische ideeën van de punkcultuur. In een cabaretachtig decor met 400 vergulde lampenkapjes lieten ze dandy's defileren met voor het eerst ook sieraden zoals zilveren blikvangers met scheermesjes, doodshoofdjes, veiligheidsspelden en pauwenveren, gemaakt in het Antwerpse Atelier 11. Naast zwart, grijs en wit, gaven knalrood en paars de toon aan.