Zwangerschapskorset van lichtgrijze katoen, langs bovenrand witte broderiekant en roze satijnen lintje, knoopsluiting middenvoor, aan weerszijden en achter vetersluitingen

Museum Rotterdam
1915/1920
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum. Bedrijfscollectie De Jong’s Lingerie- en Tricotindustrie, Bettekamperpad 45, Ede

Korset van lichtgrijze katoen, positiemodel, bovenrand afgebiesd met witte katoenen rand met Engels borduurwerk en roze satijnen rijglintje. Het korset heeft ingenaaide baleinen in verticale richting. Knoopsluiting middenvoor, met aan weerszijden hiervan en midden achter een rijgvetersluiting met metalen ogen en lichtgrijze rijgveters.