Zonnebril, grote bruine glazen in een breed opzichtig zwart-wit geblokt montuur van kunststof met brede rechte veren, "SAMCO"

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1963/1970
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Dameszonnebril met grote rookkleurige glazen. De glazen zijn gevat in een opzichtig en groot montuur met vaste brug en neussteunen. Het montuur is van wit kunststof met zwarte blokjes, geschakeerd patroon. De veren zijn vrij breed en recht. Ze zijn aan het montuur bevestigd met scharnieren met stervormige schroefkoppen. Deze sterretjes zijn zichtbaar in de veren en in het montuur. De oorsteunen zijn nauwelijks gebogen, breed en plat.