Witte schoudertas met rode menselijke figuren

Doorzoek de website met tags
RV-5072-11
voor 1980
Guatemala

Bolsa is de inheemse naam voor de kleine vierkante tassen, welke door de mannen over de schouder wordt gedragen en ook door hen wordt gemaakt. Van witte schapenwol is deze tas helemaal uit een stuk gebreid. Alleen het hengsel en een lus, welke aan de vierkante zak in de hoeken boven worden vastgezet zijn apart gebreid. Het hengsel is uit een stuk en wordt vastgeknoopt aan de lus tot op de gewenste hoogte. Op de witte ondergrond staan in horizontale banen rode figuurtjes: een rij mannetjes wordt afgewisseld met een rij vrouwtjes van rode wol. De figuurtjes hebben één hand van elkaar vast, en de andere hand gaat los de hoogte in tot boven het hoofd. De figuurtjes staan op een rode draad van wol. Zie tas nr. 5072-129.