Witte mouwen voor bijzondere gelegenheden

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1800 - 1900
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1966-05-31

Witte mouwen waarvan de mouwen en de schouderstukken gemaakt zijn van 'Wit Amersfoort'. Het lijfje is gemaakt van wit linnen. De hals is afgewerkt met wit band. De polsen zijn afgewerkt met zwart wollen koor met een zwarte spiegeltje en voor het hennekoor is een zwart bandje gebruikt. Hennekoor is eveneens gebruikt over de mouwnaad en armsgatnaad. De witte mouwen zijn bedoeld voor bijzondere gelegenheden. "Witte mouwen van zgn. wit Amersfoort", de mouwen en beleg rondom de mouwen van wit Amersfoort, lijfje van wit linnen, sluiting middenvoor, "zij"naden achter, achterpand heeft middenbaan en is langer dan de voorpanden, de hals is afgewerkt met wit band, langs de polsen zwart wollen koor met zwarte spiegeltje en voor hennekoor is een zwart bandje , eveneens hennekoor over de mouwnaad en armsgatnaad, het zwart van het hennekoor is verkleurd tot bruin, voor bijzondere gelegenheden.