Witte doek met motieven in verschillende kleuren

Doorzoek de website met tags
RV-5715-0-93
voor 1992
Guatemala

De doek (sut of tzute in het Spaans) is in een heupweefgetouw geweven. Op de doek zijn borduursels aangebracht. Een borduursel is een decoratieve techniek waarbij extra draden worden toegevoegd na het weven. Een doek is een kledingstuk dat voor verschillende doelen gebruikt kan worden: het kan dienen om het hoofd, schouders en armen te bedekken tijdens ceremoniële plechtigheden of als bescherming tegen de zon; om kinderen of boodschappen in te dragen; om tijdens ceremoniële gelegenheden heilige objecten en heiligenbeelden vast te houden, brood te bewaren, en tafels te dekken. De achtergrondskleur van het doek is wit/crème. De doek is verder versierd met motieven in verschillende kleuren.