Witte blouse met aan te knopen kraag, afgezet met rode biezen, van roeivereniging "De Maas"

68402-1-2
Museum Rotterdam
1913/1915
Opschriften
Kraag: "191".
St. Historisch Kostuummuseum.

Blouse van wit keperkatoen met rijgsluiting middenvoor, zakje op borst rechts, recht ingezette mouwen en matrozenkraag. De mouw links is bij de aanzet aan het lijf voorzien van een rode bies, terwijl de mouw rechts in rode plat steek geborduurd vignet heeft van drie chevrons onder, twee gekruiste ankers en daarboven een kroon. De mouwen sluiten met een manchet. Op de mouwen zit een platte plooi die deels is vast gestikt. links is bij deze plooi een hand genaaide verstelling te zien. De kraag is aan de blouse te knopen en voorzien van drie rode biezen. Aan de binnenzijde staat in de kraag middenachter met de handgeschreven het getal "191" (wasmerk?).