Wikkelrok door Ibu Doktor s.s. met grote bloem, vogels en vlinders

ca. 1970
Jakarta

Wikkelrok die door verschillende wikkelwijzen op twee manieren gedragen kan worden, derhalve ook de naam kain panjang pagi sore: ochtend/late middag. De doek is diagonaal verdeeld in twee helften, waarvan een helft een crème achtergrond heeft en de andere een groene achtergrond. Het patroon bestaat uit vogels in bloemarrangementen, vogels en vlinders, op een achtergrond van latar isen (algemene term voor oipvulmotief). De bloemen zijn vooral pluimvormig. Over de signatuur: Ibu betekent mevrouw; haar man was dokter in de Javaanse traditie dus een kruidendokter. De betekenis van S.S. is onbekend. De doek is vervaardigd door en voor de lokale bevolking van Jakarta.