Wijde katoenen broek voor een hadji

Doorzoek de website met tags
voor 1955
Pakistan

Onderdeel van kleding van vrouwelijke pelgrim in Mekka, tijdens de hadj (pelgrimstocht naar Mekka). De hadj wordt ieder jaar in de twaalfde en laatste maand van het islamitische jaar, dzoe-l-hidjdja, gehouden. Iedere moslim die gezond is en het zich financieel kan permitteren dient tenminste één keer in zijn of haar leven de tocht naar Mekka te maken. De hadj duurt tien dagen en bestaat uit een aantal vaste rituelen die door alle pelgrims tegelijkertijd uitgevoerd worden in en rond de heilige plaatsen van Mekka en Medina.