Vouwwaaier, montuur van parelmoer, crèmekleurig zijden blad met voorstelling van drie vrouwen en putti bij gebroken zuil in landschap, bewaard in geruite doos met medaillon

Doorzoek de website met tags
Kunstmuseum Den Haag
1850/1874

Vouwwaaier. Montuur bestaande uit aaneengesloten benen van parelmoer. Voor- en achterblad van crèmekleurige zijde; voorzijde met een deels gelithografeerde, deels handbeschilderde voorstelling van een knielende en een zittende vrouw met een kind en twee gevleugelde putti bij een zuil in een park. Het geheel omgeven door kleine neorococomotieven. Aan achterzijde versiering van bloemslingers en twee medaillons, omrand met lint van beige zijde. Beugel van bewerkt koperkleurig metaal met een koord en kwast van crèmekleurige zijde. In geruite doos met medaillon.