Veelkleurige gestreepte deken voor velerlei doeleinden

voor 1965
Mexico

Sarape met bonte strepen. Deze doeken worden door mannen en jongens gebruikt ter bescherming tegen de kou, regen en zonneschijn; als deken; om marktwaar op uit te stallen etc. Als hij niet gebruikt wordt, draagt men hem dubbelgevouwen over de schouder. Fraaie exemplaren worden geshowd op bruiloften e.d. Tenslotte dient de sarape ook als doodskleed. Onderhavig exemplaar is veel kleiner dan gemiddeld, derhalve is het vermoedelijk gemaakt voor de toeristenmarkt. Vervaardiging Inslagripsweefsel, de figuren zijn in tapisserie-techniek ingeweven. Vermoedelijk vervaardigd t.b.v. toeristen.