Tweedelig dameskostuum, lang jasje van ecrukleurig satijn en ongevoerde rok

68939-1-2
Museum Rotterdam
1905/1908
St. Historisch Kostuummuseum.

Tweedelig dameskostuum, bestaande uit lang jasje (1) en rok (2). Jasje van ecrukleurig satijn met zwart streepje, dubbele rij knopen van drie lichte knopen, geen voering. Jasje verzwaard met opgenaaide, platte, metalen cirkels die met stof overtrokken zijn. Mouwen met twee lichte manchetknopen. Sluiting voorkant met haken en ogen naast knopen. Rok van ecrukleurig satijn met zwart streepje, ongevoerde rok met wollen stootband onderaan. Achterkant kleine sleep. Rok bestaat uit wijduitlopende stroken. Drie rode kruisjes bovenaan bij middenvoor. Sluiting met drukknopen en haken en ogen middenachter.