Twee stewardessen die het zomer- en winterkostuum van Pakistan International Airlines dragen

Maker
Uitgever: Pakistan International Airlines
1966 - 1975
Parijs

Prentbriefkaart, maakte deel uit van een reclamecampagne van Pakistan International Airlines. Afgebeeld zijn twee modellen, gekleed in een stewardessenuniform ontworpen door de Franse couturier Pierre Cardin. Van dit uniform bestond een groene uitvoering voor de winter en beige voor de zomer. Cardin baseerde zich op de traditionele dracht, de salwar kameez, maar gaf er een typische 1960s draai aan. Dit uniform was in gebruik tussen 1966 en 1975. Een andere prentbriefkaart uit dezelfde serie toont de twee stewardessen in Parijs, wat aannemelijk maakt dat ook de foto op deze prentbriefkaart in Parijs is genomen.