Tekening van oorbellen, Katwijk aan Zee

Nederlands Openluchtmuseum
KD 1948.50-1
Nederlands Openluchtmuseum

Tekening van zes soorten oorbellen uit Katwijk aan Zee: 1. Een gouden bel met een middenovaaltje achter glas, waar met haarwerk een bloemversiering, of als men verloofd was, beide initialen in liet zetten. 2. Een gouden drupvormige bel, ingelegd met granaat. 3. Oorbellen van haarwerk met een gouden haak en gouden knopje. 4. Een kleine oorbel van haarwerk met een gouden middenovaal. 5. Een ovale gouden oorbel met bewerkte buitenrand, verhoogd middenovaal met een S-vormpje erop en onderaan gouden kwastjes. 6. Kleine zilveren of gouden oorbellen van de daagse dracht.