Tabaksdoos Kleine Visserij en Grote Visserij

Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1978-07-14

Op deze tabaksdood staat zowel de "Kleine Visserij" of walvisvangst als de "Grote Visserij", de haringvangst afgebeeld. Tabaksdoos, ovaal, met twee gedreven voorstellingen, omrand door ornament van voluten. De ene voorstelling geeft schepen weer, de andere walvisvangst (met ijsschot- sen en ijsberen); Ingeslagen binnenzijde bodem rand Z (jl) amsterdams 18e eeuws stadkeur, gekroonde V in schild en vlammend hart. Op deze tabaksdood staat zowel de "Kleine Visserij" of walvisvangst als de "Grote Visserij", de haringvangst afgebeeld.