Rood wollen borsik, Marken

Doorzoek de website met tags
onbekend
020670
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1940 - 1980
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1987-03-11

Rood wollen borsik geheel gemaakt van rood baai. Aan de binnenzijde is de borsik voorzien van de initialen N.H., aangebracht met rode wol. Het halsje en de voorpanden zijn omgeboord met rood-wit wollen band. De polsen zijn afgewerkt met bruin-groen-geel wollen koor. De mouwnaden, mouwinzet en polsen zijn overstoken met groene wol. Deze borsik is gedragen voor in de rouw tussen 11 November en Kerstmis en van Pasen tot Pinksteren. De borsik is geheel van rood baai, de onderzijde heeft de zelfkant van de stof, "zijnaden" achter op de rug, achterpand valt iets langer dan de voorpanden, sluiting middenvoor met 3 haken en ogen en linnen beleg aan binnenzijde met de initialen N.H. in rood , halsje en middenvoor omgeboord met rood-wit wollen band, polsen afgewerkt met bruin-groen-geel wollen koor, mouwnaden, mouwinzet en polsen overstoken met groene wol, voor in de rouw, gedragen tussen 11 November en Kerstmis en van Pasen tot Pinksteren.