Rood wollen borsik, Marken

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
020104
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1940 - 1980
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1986-01-28

Rood wollen borsik gemaakt van drie verschillende stukken rood baai. De borsik is aan de binnenzijde voorzien van de initialen A.P. in rode wol. Het halsje en de voorpanden zijn omgeboord met rood-wit wollen band. De polsen zijn afgewerkt met geel wollen koor. De mouwnaden, mouwinzet en polsen zijn versierd met een vlechtsteek in gele wol. Deze borsik is gedragen tussen 11 November en Kerstmis en van Pasen tot Pinksteren. Rood wollen borsik. De borsik bestaat uit 3 verschillende stukken rood baai, de onderzijde heeft de zelfkant van de stof, "zijnaden" achter op de rug, door er een stuk tussen te plaatsen is het rugpand verlengd, sluiting middenvoor met 2 haken en ogen en katoenen beleg aan de binnenzijde met de initialen A.P. in rode wol, halsje en middenvoor omgeboord met rood-wit wollen band, polsen afgewerkt met geel wollen koor, mouwnaden, mouwinzet, schoudernaden en langs de polsen versierd met de vlechtsteek in gele wol, gedragen van 11 November tot Kerstmis en van Pasen tot Pinksteren.