Rode T-shirtjurk met geel zwarte logo van Mc Donald's

 

Deze McDonalds' T-shirt jurk komt uit de eerste collectie die Jeremy Scott tekende voor Moschino. Deze Amerikaanse modeontwerper heeft een sterke connectie met de popcultuur. Door gebruik te maken...

Maker
Moschino (modehuis), Franco Moschino (oprichter), Jeremy Scott (ontwerper)
Objectnummer
MMH.2014.0072
Instelling
Modemuseum Hasselt
Periode
2014/2014

Deze McDonalds' T-shirt jurk komt uit de eerste collectie die Jeremy Scott tekende voor Moschino. Deze Amerikaanse modeontwerper heeft een sterke connectie met de popcultuur. Door gebruik te maken van sociale media hebben designers zoals Jeremy Scott zich in de schijnwerpers geplaatst waar voorheen ontwerpers zich achter de catwalk verscholen. Voor deze collectie haalde hij ondermeer inspiratie uit de fastfood industrie, met name McDonald's. Eigen aan het originele merk gecreëerd door Franco Moschino werd ook dit keer met felle kleuren, uitvergrote logo's en veel blingbling geprovoceerd. Naast het fast-fashion thema waren er ook stukken die refereerden naar de klassieke Chanel mantelpakjes als knipoog naar Franco Moschino die de couturemerken zoals Chanel ironiseerde door opzichtige garnituren te combineren met handelsmerken van grote couturehuizen.

Deze McDonalds' T-shirt jurk komt uit de eerste collectie die Jeremy Scott tekende voor Moschino. Deze Amerikaanse modeontwerper heeft een sterke connectie met de popcultuur. Door gebruik te maken van sociale media hebben designers zoals Jeremy Scott zich in de schijnwerpers geplaatst waar voorheen ontwerpers zich achter de catwalk verscholen. Voor deze collectie haalde hij ondermeer inspiratie uit de fastfood industrie, met name McDonald's. Eigen aan het originele merk gecreëerd door Franco Moschino werd ook dit keer met felle kleuren, uitvergrote logo's en veel blingbling geprovoceerd. Naast het fast-fashion thema waren er ook stukken die refereerden naar de klassieke Chanel mantelpakjes als knipoog naar Franco Moschino die de couturemerken zoals Chanel ironiseerde door opzichtige garnituren te combineren met handelsmerken van grote couturehuizen. Rode T-shirtjurk met geel zwart logo van Mc Donald's en opschrift 'Moschino over 20 billion served'. Losse T-shirt tot knielengte met korte mouwen en ronde halsuitsnijding.

Aanvullingen

Vul deze informatie aan of geef een reactie

Reactie