Oorijzer met boeken, Noord-Holland, 1911

Doorzoek de website met tags
Rozendaal, Gebroeders
Z.28-56
Nederlands Openluchtmuseum
1911

Gouden oorijzer met rechthoekige, hoog opgewerkte boeken, gedragen in Grootebroek. De boeken hebben een glad middenstuk met als hartje een opaal in een verhoogde rozet van goud met pareltjes. Het ijzer is in 1911 in Hoorn gemaakt bij de gebroeders Roozendaal.

Gouden oorijzer met rechthoekige, hoog opgewerkte boeken. Glad middenstuk met als hartje een opaal in een verhoogde rozet, van goud met pareltjes. Het ijzer is in 1911 in Hoorn gemaakt bij de gebroeders Roozendaal. Het is gedragen in Grootebroek en samen met de erbij gedragen kapspelden in de museumverzameling opgenomen.