Neeltje Zondervan in Marker bruidskostuum, 1943

AA 102
Nederlands Openluchtmuseum
1943

Neeltje Zondervan in het Marker bruidskostuum voor de zondag tussen het 'aantekenen' (de ondertrouw) en het huwelijk. Dit kostuum lijkt op dat voor Tweede Pinksterdag, met dat verschil dat Neeltje nu een antiek rijglijf draagt met zeven geborduurde rozen op het rugpand. Bij de dracht van Tweede Pinksterdag is dit een antiek rijglijf met vijf rozen. Bij de bruidsdracht is het doekje afgezet met wit kant; bij de dracht voor Tweede Pinksterdag met rood borduurwerk. Hier is dus sprake van een vergissing.