Mutsje voor een man voor binnenshuis

Doorzoek de website met tags
RV-503-195b
voor 1883
Zuidwest- en Centraal-Azië

Kalotje voor binnenshuis met een kleine kroon met een wijde wwall'. Het kalotje is gemaakt van geglansde, witte katoen. De binnenkant van de hoed is gevoerd met een machinaal bedrukte stof met een klein rood en zwart gestileerd bloemmotief en groene bladeren. De onderste rand van de hoed is afgewerkt met smalle biezen van bedrukte katoen in kirman-stijl. De twee lagen zijn doorgestikt met kleine 'running'steken. Het geometrische dessin is benadrukt met rolletjes blauwgeverfde ruwe katoen. (GVE, 2002)