Metalen hanger met bedrukking van een schreeuwende jongen

Simons, Raf
2013.0131
Modemuseum Hasselt
aankoop 2013-11-14

De titel van Raf Simons' lente-/zomercollectie 2002 luidt: 'Woe to those who spit on the fear generation... the wind will blow it back.' Dit is een allusie op het thema dat als rode draad doorheen zijn collecties gaat: rebelse jeugd- en subculturen. Deze metalen hanger met een bedrukking van een schreeuwende jongen werd gemaakt in samenwerking met Atelier 11. Atelier 11 is een Antwerps juweelontwerperscollectief onder leiding van Ludovik Colpaert en Flor Janssens. Naast hun eigen juwelenlijn, werken ze geregeld samen met ontwerpers waaronder naast Raf Simons ook Jean Paul Gaultier, Caroline Herrera, Ann Demeulemeester en vele anderen.