Lichtblauw T-shirt met print van een vrouwenhoofd

Maker
Raf Simons (ontwerper), Brain Calvin (kunstenaar)
MMH.2014.0062
Modemuseum Hasselt
2013/2013

Raf Simons' universele interesse in kunst en kunde blijkt reeds uit zijn studieparcours. In 1991 studeert hij af als industrieel vormgever en meubelontwerper. Enkele jaren later, in 1995, maakt hij een carrièreswitch en stort zich op het ontwerpen van herenkleding. Daarenboven verzamelt hij niet alleen zelf kunst, maar treedt hij sinds 2000 ook op als kunstadviseur voor de familie Cigrang. Ook in zijn modecollecties slaat hij bruggen met de beeldende kunst. Zo zijn de portretten van de Californische kunstenaar Brian Calvin te zien in Simons' lente-/zomercollectie 2013. Deze beelden van Californische jongeren met sluik haar en enigszins depressieve blik (de 'slacker generation') sluiten aan bij Raf Simons' fascinatie voor jongerenculturen. Lichtblauw T-shirt met print van vrouwenhoofd. Ronde halsuitsnijding afgewerkt met een smal boordje. Korte mouwen. De print van het vrouwenhoofd op het voorpand. De achtergrondprint loopt door in de rug.