Leren halssnoer met vijf amuletten

RV-5677-90
1950/1970
Pégué Na

Het halssnoer bestaat uit tien gedraaide riempjes. Deze eindigen aan de ene kant in een lus. Aan de andere kant is er een riempje omheen gewikkeld. Daarbij zijn twee aluminium ringetjes aan de uiteinden van het koord bevestigd. Aan het halssnoer hangen vijf amuletten. Deze blokjes worden met gevlochten ringetjes bij elkaar gehouden. De blokjes bestaan uit opgevouwen stroken van zwart leer. Hierin zijn motieven gekrast. Het amulet bevat waarschijnlijk Koranteksten. Of de snavel van een marabou vogel. Of de haren van een hyena. Of het bevat de staart van een olifant.