Lendendoek, behorend tot een danskostuum (Santiaguero)

Doorzoek de website met tags
RV-4908-2f
voor 1977
Cuetzalan

Dit danspak, gekocht via Don Pablo Huerta, Centenario 5 in Cuetzalan, wordt gedragen door Dantiagos. Deze dans wordt op veel plaatsen in Mexico opgevoerd tijdens lokale feesten en beeldt de strijd uit van Santiago (St. Jacob) tegen de heidenen, waarvan Sabario generaal is. Natuurlijk overwint het Christendom en Sabario bekeert zich stervende. Lendedoek. Bijpassende lendedoek bij 4908-2e van dezelfde stof. Dezelfde versierselen als op de broekspijpen. Lange smalle banden van dezelfde stof om de doek vast te maken. Lengte 30 cm., breedte 18 cm., totale lengte inklusief banden 160 cm.