Doopjurk of toonjurk van fijn gebroken wit linnen en broderie anglaise

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Doop- of toonjurk van fijn gebroken wit linnen en stroken rijk bewerkte machinale broderie anglaise, creatief toegepast voor zowel de pas van het lijfje als de horizontale en verticale banen van de rok. Aan de geschulpte buitenrand is met festonsteken een gerimpeld machinaal Valencienne kant bevestigd. Roklengte 80 cm. Taille op natuurlijke hoogte. Gladde mouwtjes met daar over heen een geplooide strook broderie anglaise van een ander motief. Ook hier aan een Valencienne kantje. Roklengte 80 cm. Lange striklinten op de rug.