Lange overjas voor mannen

Doorzoek de website met tags
RV-503-260
voor 1883
Iran

Middengroene overjas (qaba) tot op de grond, aan de randen afgezet met donkerblauwe stof. De mouwen zijn lang en open vanaf de ellebogen. Zij kunnen worden dichtgemaakt met kleine touwen knoopjes. De manchetten zijn verder versierd met kleine stipjes. De kraag is versierd met een geometrisch motief van driehoekjes en diagonaal doorgestikte lijnen ('Italiaans quilten'). Het kledingstuk is afgezet met een geglansde diagonaal geknipte middenblauwe katoen. Dezelfde stof is gebruikt voor de grote linten (2x3) die gebruikt worden om de qaba aan de rechterkant dicht te maken. De qaba is gevoerd met een machinaal bedrukte katoen versierd met een rij aaneengesloten vierkanten in afwisselende rijen van zwart en rood, en witte en rode bloemen op, respectievelijk zwarte en witte ondergronden. (GVE, 2002)