Lange overjas voor mannen

Doorzoek de website met tags
RV-503-265
voor 1883
Iran

Een knielange sardari met een kenmerkende geplisseerde achterkant. Hij is gemaakt van qalamkar met een blokdessin van aaneensluitende diamanten om kleine rode en blauwe gestileerde bloemen op een witte ondergrond. De voering is gemaakt van een grovere qalamkar met gestileerde bloemen in aaneengesloten ojieven, in rood en blauw op een witte ondergrond (zie de voering voor 503-..). De mouwen van het kledingstuk zijn open vanaf de ellebogen. Er zijn geen tekenen van knopen of lussen aan de manchetten. Volgens de registratiekaart werd dit soort kledingstuk gedragen door scriba's. (GVE, 2002)